Max Sellstedt till Alingsås
Max Sellstedt, högerhänt och född 2009, utsågs så sent som i maj till bästa anfallsspelare i pojkar 16 vid USM:s finalspel där Aranäs spelade till sig ett silver. Genom hela turneringen samlade Max på sig närmare 80 mål på de sexton matcherna. Nu skriver Max ett treårskontrakt med Alingsås.
– Det känns kul och spännande att vara klar för Alingsås. En proffsig klubb som givit mig ett varmt mottagande. Jag är väldigt taggad på att träffa laget och köra igång. Min förhoppning är att utvecklas så mycket som möjligt och bli en etablerad startspelare i Alingsås, och jag ser fram emot att springa ut i ett fullsatt Estrad, säger Max Sellstedt.
Signeringen av Max innebär att Alingsås nästa säsong har två spelare i truppen födda 2009. Sedan tidigare har egna produkten Max Hurtig haft ett lärlingskontrakt men det övergår nu i ett a-lagskontrakt. Båda spelarna har nyligen deltagit på riksläger 4 för spelare födda 2009.
MATTIAS FLODMAN, TRÄNARE: "Max Sellstedt är en spelare med hög utvecklingspotential som kommer att ta stora steg hos oss. Han kommer bli en central spelare över tid men är beredd att tävla och bidra från dag ett. Han är en tvåvägsspelare med krigarinställning att fajtas och kämpa i varje situation, vilket ligger helt i linje med det som ska vara Alingsås dna."
CHRISTER MÅRTENSSON, SPORTCHEF: "Max är en extrem talang som vi haft koll på ett tag och nu passade det för båda parter med en övergång. Jättekul att han väljer Alingsås. Vi tror att Max kommer bli en toppspelare i Handbollsligan och vi kommer göra allt för att hjälpa honom att nå sin fulla potential."










