Planering U6
Samling och upprop 5 min
Uppvärmning 10 min
⁃ Max Darj/Bella Gullden
Två stationer: 35 min
⁃ Kinesiska muren
⁃ Hinderbana
⁃ Passningar/Studsar
Avslutning stafett 5 min
5 min Samling och upprop
10 min Uppvärmning - Ringleken (Alla sitter i ringen med var sin boll. Tränaren ropar ”Alla som varit i skolan i dag” ”Alla som gillar banan” Stämmer påståendet studsar man bollen på utsidan av ringen.
10 min x 3 Stationer
• Redskapsbana med boll
• Skott på mål i fart (Passa tränare, spring, ta emot passning och skjut mål. Två led på ett mål.)
• Plinthandboll (Två lag. En spelare per matta/plint/bänk. Den som passar till spelaren på plinten byter med den spelaren.)
5 min Evighetstafett
Samling och Avslutning
5 min Samling och upprop
10 min Uppvärmning - Ambulansjage. Blir man tagen måste fyra kompisar bära en till mattan där man blir frisk och får fortsätta springa.
10 min x 3 Stationer
• Redskapsbana med boll
• Skott på mål i fart (Passa tränare, spring, ta emot passning och skjut mål. Två led på ett mål.)
• Rulla och stoppa bollen med en kroppsdel. Tränaren ropar ut.
5 min Stafett
Samling och Avslutning
Samling och upprop 5 min
Uppvärmning 10 min
⁃ Max Darj/Bella Gullden
Två stationer: 35 min
⁃ Kinesiska muren
⁃ Hinderbana
⁃ Passningar
Avslutning stafett rulla mellan benen 5 min
5 min Samling och upprop
10 min Uppvärmning - Ringleken (Alla sitter i ringen med var sin boll. Tränaren ropar ”Alla som varit i skolan i dag” ”Alla som gillar banan” Stämmer påståendet studsar man bollen på utsidan av ringen.
10 min x 3 Stationer
• Redskapsbana med boll
• Skott på mål i fart (Passa tränare, spring, ta emot passning och skjut mål. Två led på ett mål.)
• Plinthandboll (Två lag. En spelare per matta/plint/bänk. Den som passar till spelaren på plinten byter med den spelaren.)
5 min Evighetstafett
Samling och Avslutning
Förra året kombinerade vi tomteparaden med gemensam ungdomsavslutning, men i år bjuder Vimpeln in oss på fika den 19/12 som ungdomsavslutning (inbjudan kommer separat).
Respektive lagledare samlar ihop sitt lag och möter upp övriga AHK:are utanför Estrad (entrén på hörnet ut mot biblioteket), och tar sedan plats i paraden. Klä er allra helst i AHK-kläder, de som har, och gärna med tomteluvor! 😊
Förra året var lagen duktiga på att sjunga hejaramsor och både höras och synas i tåget, kul om ni uppmuntrar till det i år också!
Årets tomteparad avgår kl. 17.00 från Åmanska Parken, och tågordningen är:
Tågordning:
• Polisen
• Tomtemor och Tomtefar
• Alingsås Pingisklubb
• Kolautdelare från KiK (kolautdelarna kommer också att vara utspridda längs hela paraden)
• Drill & Dans
• Musikkåren Kamraterna/Equmenia
• Årets luciakandidater/Lions i bilar
• KiK
• AHK
• Dansmagasinet
• Alingsås Konståkning
• Scouterna
Alingsås Hockey
• Alingsås volleybollklubb
• Övriga föreningar
• Hemsjö IF med 3 st EPAfordon
För att vi ska kunna gå i paraden så krävs det att en vårdnadshavare (eller annan vuxen som ditt barn är trygg med) går med ditt barn.
Vi tränare kommer inte att kunna stanna med någon som inte orkar gå hela slingan eller som av någon annan anledning inte kan ta sig från början till slutet av paraden.
Det kan vara bra att tänka på när ni svarar på om ni har möjlighet att delta.
Vi ska få vara med när damerna spelar sin match mot OV Helsingborg HK!
För att vara med krävs det att ditt barn har en vuxen med på plats. Vi kommer inte att ha möjlighet att ansvara för ett barn under tiden som matchen spelas.
Barnen och övriga med medlemskort i AHK går in gratis på matchen. Annars är biljettpriset 120kr (vuxen) och 60kr (ungdom).
Vi kommer att stå på planen när spelarna springer in på planen innan matchen drar igång.
Samling 16:30 utanför spelhallen vid sofforna mellan kassan och kiosken.
Kom i träningskläder. Tröja får barnen låna av oss under matchen. Dom måste lämnas tillbaka direkt efter matchen.
I halvlek ska vi få visa någon av de övningar som vi gör på våra träningar. Vi vet inte vilken tid det blir exakt.
Under matchen hejar vi så klart på vårt AHK! Här behöver vi kunna lämna tillbaka barnen till er. Vi har inte möjlighet att ha ansvar över dom under tiden som matchen spelas.
Ni föräldrar kommer att få förfrågan om att hjälpa till att sälja 50/50 lotter eller liknande. Fundera på om ni har möjlighet att ställa upp.