Träning 1 – Malin
Samling 5 minuter
Uppvärmning: Svansjage 5 minuter / Bella Guldén 5 minuter – 1 tränare
Stationsträning: Hinderbana – Skott över mattan - Bänkboll
Avslutning: Evighetsstafett (4-6 grupper/2-3 stationer) 10 minuter
Träning 2 – Thore
Samling 5 minuter
Uppvärmning: Styrbord Babord 10 minuter - 1 tränare krävs
Stationsträning: Hinderbana – Skott – Kinesiska muren 3x10 minuter
Avslutning: Älgjakten 10 minuter
Träning 3. – Elena
Samling 5 minuter
Uppvärmning: Hopprep,krabbgång,björngång 5 minuter / Studsa och stanna till musik 5 minuter (2 grupper som byter av efter 5 minuter) - 2 tränare krävs
Stationsträning: Hinderbana – Sikta (rockringar på väggen) - Konboll 3x10 min.
Avslutning: Prickboll 10 minuter
Träning 4 – Hanna
Samling 5 minuter
Uppvärmning: Fyra hörn 5 minuter / Linjeleken 5 minuter (2 grupper som byter av efter 5 minuter) - 2 tränare krävs
Stationsträning: Hinderbana – Passa – Minihandboll 3x10 minuter
Avslutning: Madrasstafett 10 minuter
Förra året kombinerade vi tomteparaden med gemensam ungdomsavslutning, men i år bjuder Vimpeln in oss på fika den 19/12 som ungdomsavslutning (inbjudan kommer separat).
Respektive lagledare samlar ihop sitt lag och möter upp övriga AHK:are utanför Estrad (entrén på hörnet ut mot biblioteket), och tar sedan plats i paraden. Klä er allra helst i AHK-kläder, de som har, och gärna med tomteluvor! 😊
Förra året var lagen duktiga på att sjunga hejaramsor och både höras och synas i tåget, kul om ni uppmuntrar till det i år också!
Årets tomteparad avgår kl. 17.00 från Åmanska Parken, och tågordningen är:
Tågordning:
• Polisen
• Tomtemor och Tomtefar
• Alingsås Pingisklubb
• Kolautdelare från KiK (kolautdelarna kommer också att vara utspridda längs hela paraden)
• Drill & Dans
• Musikkåren Kamraterna/Equmenia
• Årets luciakandidater/Lions i bilar
• KiK
• AHK
• Dansmagasinet
• Alingsås Konståkning
• Scouterna
Alingsås Hockey
• Alingsås volleybollklubb
• Övriga föreningar
• Hemsjö IF med 3 st EPAfordon
För att vi ska kunna gå i paraden så krävs det att en vårdnadshavare (eller annan vuxen som ditt barn är trygg med) går med ditt barn.
Vi tränare kommer inte att kunna stanna med någon som inte orkar gå hela slingan eller som av någon annan anledning inte kan ta sig från början till slutet av paraden.
Det kan vara bra att tänka på när ni svarar på om ni har möjlighet att delta.
Vi ska få vara med när damerna spelar sin match mot OV Helsingborg HK!
För att vara med krävs det att ditt barn har en vuxen med på plats. Vi kommer inte att ha möjlighet att ansvara för ett barn under tiden som matchen spelas.
Barnen och övriga med medlemskort i AHK går in gratis på matchen. Annars är biljettpriset 120kr (vuxen) och 60kr (ungdom).
Vi kommer att stå på planen när spelarna springer in på planen innan matchen drar igång.
Samling 16:30 utanför spelhallen vid sofforna mellan kassan och kiosken.
Kom i träningskläder. Tröja får barnen låna av oss under matchen. Dom måste lämnas tillbaka direkt efter matchen.
I halvlek ska vi få visa någon av de övningar som vi gör på våra träningar. Vi vet inte vilken tid det blir exakt.
Under matchen hejar vi så klart på vårt AHK! Här behöver vi kunna lämna tillbaka barnen till er. Vi har inte möjlighet att ha ansvar över dom under tiden som matchen spelas.
Ni föräldrar kommer att få förfrågan om att hjälpa till att sälja 50/50 lotter eller liknande. Fundera på om ni har möjlighet att ställa upp.
Vad är AHK?
Vad är Blå tråden?
Genomgång av träningens syfte och upplägg.
Hur vi har tänkt förut, vad vi tänker framåt.
Förutsättningar och möjligheter.
Uppdelning vid årsskiftet.
Tränare och administratörer.
Matcher
Kringaktiviteter
Närvarande:
17 Kvinnor
13 Män
U7 går i tomteparaden tillsammans med övriga lag i AHK även i år. För att det ska vara möjligt behöver vi att ni föräldrar går med era barn genom hela paraden. Har ni kläder i AHK’s färger får ni självklart gärna ta på er dom. Det är dock inget krav.
I år utgår paraden som vanligt från Kulturhuset, Söndagen den 1/12 kl.17.00.
Efter paraden blir det traditionsenlig dans kring granen och underhållning på Stora torget som ni föräldrar kan delta i tillsammans med era barn.
Svara på kallelsen så att vi vet hur många vi blir.
Ha en fortsatt fin kväll.
Tränare i U7